Moh Kite Follow Sesame...

Saturday, December 11, 2010

Citer Gi Terjah Rumoh Bloggers dan Kena Tag!


Daripada boh muke teman, baik boh muke suami, Mr T. Gambor Mr T di Dohuk, Iraq.


Assalamualaikum dan Salam Ceria,

Teman baru sampa dari kampong petang tadi. Hari tu sampa Ipoh dari Shah Alam, singgah rumoh kawan baik di... di... alah di mana rumoh dia. Dekat rumoh dia ada replika labu sayong. Pas makan nasi kenduri, anok sedara dia bersunet, teman rasa nok jugok terjah rumoh kawan blogger i.e KakYong dan Yob Shahril D08. Alhamdulillah, walaupun pusing-pusing banyok kali jumpe jugak rumoh deme. Bukan teman yang drive, adik bongsu. Teman "don't drive coz I don't have a car and I don't have a car coz I don't drive!" You dig?

Alhamdulillah sempat jumpa KakYong dengan anok bongsu dia. Nak dekat senja teman tak buleh berlama, lagi pun tak bagi tau awal, nanti nyusohkan orang. Tapi bagi tau awal pun nyusohkan deme...so terjahlah!

Cari rumoh Yob Shahril lagi susoh sebab banyok lorong. Jenuh pusing-pusing dalam gelap, jumpe jugak. Namun, tuan rumoh tak dapat jumpe sebab dia tengah mandi. Teman tau dia baru balik dari nyongket dengan kuarga dia, jadi takmo kaco. Tinggakan apa-apa yang patut.

Maaf KakYong dan Yob Shahril sebab teman main serbu rumoh mengkome! Hee...he...he! Main serbu-serbu ni teman biasa buat. Penah main serbu rumoh sedara adik ipor di Langsa, Aceh. Hanya berbekalkan alamat dan gambor, jumpe jugok Pak Kemanakan adik ipor di Indonesia tu. Terkezut deme sebab teman tak contact bila nak mai, deme pun tak kenal. Tapi deme sonok jumpa kerabat punya kerabat datang ziarah deme.

Alaaa teman banyok labun pulak. Ni kena tulih 25 perkara sebab kena tag oleh Tasha, blogger Johor. Tak jawab takper ke? Tapi kalau tak jawab nanti kata teman tak sport! Ok, teman jawab atau kabor yang simple-simple jer...mana buleh bagitau banyok-banyok...

1. Nama pendek Halima
2. Lahir Singapore
3. Rasa diri gemuk (56 kg), jadi kena exercise banyok...
4. Tinggi 159 cm, tak tinggi tapi agak tinggi utk generasi teman kot
5. Suami gelor teman "Mad Malay Girl"
6. Teman pangge dia "Crazy Turk!"
7. Dok sorang di Shah Alam
8. Suka jalan sorang-sorang
9. Suka membaca novel dan buku sejarah
10. Suka eat-out - tapi bior bersih, sedap dan berpatutan harganya
11. Kureng makan nasi, mula suka nasi umor 40an
12. Banyok makan ulam, sayor dan lauk
13. Bila berat badan cecah 56 kg, itu dikira gemuk...mula berdiet
14. Tak minat beli baju, kasut atau tudung. Paka apa yang ada sampai dah tak buleh paka
15. Cepat bosan kalau dengor pompuan labun pasa baju, kasut dan tudung
16. Kureng dok berlabun dengan pompuan yang suka cakap pasa baju, kasut dan tudung
17. Lebih suke company lelaki sebab deme tak labun pasa baju, kasut dan tudung
18. Selain membaca, gemor menulis dan memasak
19. Penah tulih rencana untuk satkhabor pengguna dan alam sekitar
20. Memasak ikut selera semasa
21. Balik Turki tiap tahun - tingga 3 bulan ikut Visa, kekadang 6 bulan
22. Kekadang koje, kekadang idok - sebab kena balik Turki
23. Tak bersedia tukor kerakyatan
24. Malas belajor Bahasa Turki, belajor main dengor jer...
25. Suami kabor nak bunuh kalau dia dengor teman nyongket, kalau dia tau...tapi bila tau, tak pulok dia maroh...Crazy Turk!

Ok, siap 25 informasi sedikit sebanyok tentang teman. Teman tak tag sapa-sapa ya, nanti nyusohkan kome jer.

8 comments:

  1. Ape pun slmt blk kampung... hehehe

    ReplyDelete
  2. depressed jap bila dengar 56kg dikategorikan sbg "gemok"... huhu.. sebab selama ni dok ingat saya ni slim habis.. tinggi kita lebih kurang sama je. cuma berat sikit. lol...

    ReplyDelete
  3. Salam Dyanna, ha ha...sori menyebabkan Adik depressed di ujung minggu ni. Sebenornya dulu Akak 45kg sampai umur 40 thn. Pas surgery dan kawin metabolism slow sikit. Jadi kalu dah 56-57kg tu kira gemoklah! Orang rumoh suka Akak kurus!

    ReplyDelete
  4. Salam Yob Radio Ham, dah balik Shah Alam dah!

    ReplyDelete
  5. teman boleh bayangkan kak halima oghang yang mcm mane.. yg pasti.. Simple ! Lame idok nampok ? Kalo kat replika labu sayong, maknenye udoh dekat beno ngan kampung teman.. 10 minit dgn kelajuan biasa..

    ReplyDelete
  6. Salam Yob Samad, bukan replika kat Kuale Yob, ni ada gak replika labu kat Ipoh, dekat Klebang Raya gitu. Dekat 5 ari Yong kat kampong, lama tak jumpa mok.

    ReplyDelete
  7. Salam Yob Mohammad, ya Turki kaya dgn sejarah. Takat 100-300 tahun tu baru pd deme. Tempat dan tinggalan bersejarah zaman Roman dan Uthmaniah bersepah2, sonok dpt lawat!

    ReplyDelete