Moh Kite Follow Sesame...

Sunday, July 17, 2011

Queen Elizabeth Jamu Pulut Kunin Untuk PM!


Assalamualaikum dan Salam Ceria,

Yeeehaaahhh...ari ni takde program kat sekolah. Buleh lepak malas-malas kat romah nganga Astro dan surfing internet!

Teman cilok gambor Cik Najimah merata website, dapat 2-3 gambor yg hopefully takde Hakcipta Tak Terpelihara. Moh kita nyongket Londooon!

QE2: Welcome to London, Your Excellency PM Razak.

Bijan: Thank you Your Majesty. My wife and I are truly hounoured.

QE2: My pleasure. How do you like London?

Bijan: It has been great, so far ...Your Majesty, thank you. My wife especially lurrrve Harrods!

QE2: I'm very glad. How do you like my dress? I was informed to wear yellow as a welcoming gesture for your visit. Is it true there was a yellow festival in Koola Lumbur recently?

Bijan: Err...lovely, lovely...I mean Your Majesty's dress is lovely! Yes there was a grand festival in KL recently.

QE2: Indeed it was. I watched Youtube last night in preparation for...

Bijan : Gasp....you did?!

QE2: Of coz...I don't just cut ribbons, breed dogs, ride horses...Silly!

Bijan: Of coz, of coz Your Majesty!

QE2: Anyway, that was fun, wasn't it?

Bijan: What was, Your Majesty?

QE2: The Gay Pride Festival...you Dickhead!

Bijan: I beg your pardon, Ma'am?

QE2: The yellow festival was gay and fun! Why...I saw 3 men walked hand in hand! A young man in red looked so drunk and his buddies...




Bijan: That Scumbag!...

QE2: I beg your pardon!!!?

Bijan: Errr...beg pardon Your Majesty. That must be KJ...

QE2: KJ? Who is KJ?

Bijan: He is...he is our most talented and versatile, err...actor!

QE2: Is that so? And the other two men are also gays?

Bijan: Yesss...err no, no..Your Majesty! They are policemen masquarading as SB!

QE2: The SBs pretending to be gays? Blimey!



QE2: Uh hullo Mrs Razak...

Semoh: Hullo Your Majesty, nice to meet you!

QE2: Oh Jeez...what is that thang?

Semoh: I beg your padang?

QE2: That thang on your head!

Semoh: (Pat, pat her hairdo) Err...you mean my hair Your Majesty?

QE2: Your hair piece? Bloody....excuse me, gosh its your hair! I thought it was a beehive!

Semoh: (Laughed nervously) Haa heee hooo... funny joke that, Ma'am!

QE2: Since your beehive...er...this reminds me of tea. Let's proceed to tea then dears. Shall we?

Royal Tea for The Najimahs from Malaya

Puulort Kuuning Ala Windsor

Roh-tea Jaler and Salmon Gulai Tempooyark St James

Duuri-yarn Ice-cream 'De Buckingham



OK, Ok teman interprete dialog ni ke dalam Bahase Perok:

QE2: Selamat Datang weh mengkome!

Bijan: Tima kasih Duli Yang Maha Mulia Tuanku. Kami berbesor ati.

QE2: Tak ngape. Mengkome sonok nyongket London nih?

Bijan: Sonok giler...setakat ni ler, Tuanku, makasih! Empuan patik sonok giler perabih $$$ kat Harrods.

QE2: Lega dengor. Lawor tak baju beta ni mengkome? Beta dikabor elok paka baju werne kunin sempena lawatan kome ni. Betoi ke ada pesta kunin di Koola Lumbur bebaru ni?

Bijan: Comey, comey...er maksud patik baju Tuanku comey! Ya, betoi ada pesta merioh di KL bebaru ni.

QE2: Memang pun. Beta nengok Youtube semalam untuk...

Bijan: Maaak...Tuanku dah nengok?!

QE2: Tentulah...beta idok gunting reben, bela anjin, berkuda jer...Ngok!

Bijan: Ya, betoi, betoi Tuanku!

QE2: Namun, sonok kan?

Bijan: Ape yang sonok benor tu Tuanku?

QE2: Pesta Bapuk tu...Kepala@#**#!!! (Dilarang mencarut!)

Bijan: Tuanku?

QE2: Pesta kunin tu meriah dan sonok...tu beta nampak 3 orang lelaki jalan pegang-pegang tangan. Orang muda berbaju T-meroh nampak cam mabuk dengan kenkawan dia...

Bijan: Malaun tu...!

QE2: Ape dia?

Bijan: Err...mohon ampun Tuanku, tu KJ Tuanku.

QE2: KJ? Sape mamat KJ nih?

Bijan: Err...Dia...pelakon kami yang paling berbakat dan versatil...

QE2: Bebenor? Yang 2 orang lelaki tu pun bapok?

Bijan: Yaaa...errr tak, tak Tuanku! Deme polis menyamor jadi SB!

QE2: SB menyamor jadi bapok?! Hok Alohhh!

QE2: Eh...hullo Puan Razak!

Semoh: Ello Tuanku...gumbira dapat jumpa Tuanku!

QE2: Eeeee...natang apa tu?

Semoh: Tuanku?

QE2: Natang tu...ataih pala miker tuh!

Semoh: (Tepuk, tepuk pala dia) Errr maksud Tuanku, rambut patik ni?

QE2: Rambut palsu miker? Laa #@**!...beta mati-mati ingat sarang leboh tadi!

Semoh: (Ketawa puntianak) Huu hee haw haw...lawoklah Tuanku nih!

QE2: Oleh kerana sarang leboh miker ni...err...teringat minum teh. Meh kite minum teh. Sila kome!

Dialog kat ataih takde kena-mengena dengan sesapa yang belum, sudah atau akan beranak. Harap maklum!

Gambor Royal Tea tak mandang. SB tak bagi kami amik gambor Puulort Kunin tuh...hampeh!





27 comments:

  1. hahaha.. first time tengok Opah Elizabeth pakai baju kunin..best !

    ReplyDelete
  2. ho ho ho juling pering senak perut teman dibuatnye... mekasih ler kak yong.

    ReplyDelete
  3. er, menat to say, " ..Guling (nguling) pering..." hehe

    ReplyDelete
  4. adui ai...gelak guling2 akak....mantop memang terbaek....

    ReplyDelete
  5. ahahahadeh sakit peghut teman gelok..
    yg translate loghat peghok tu lg la tak tahan..hehe

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Yob Mad, tulah pasa...selama akak jadi kawan Elizabeth ni, tak ponah dia maka baju kunin. Tup tup dia mencemor duli maka kaler kunin masa Bijan datang...kebetulan yg 1:10,000 odds!

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Yob hanz, err miker typo dua kali...juling dengan menat, mesti LOL sakan! Yong harap Kak Semoh tak rasa perasan ingat Yong berkisah pasa dia! Tak kose!

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Yon Ida Nyanyisunyi, selamat datang dan hosgeldeniz! Sekorang-korangnya dpt hiburkan kenkawan di alam maya! Tima kasih!

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Yong Cikgu Wan,
    Buleh ke akak masuk Raja Lawok ni?

    ReplyDelete
  10. yong....!!!! oohh yong...!! teman ngantok tadi.. laa ni dah terbeliak mata & tergeliat urat molot dok gelak baca dialog bijan, semah & qe2 tu....

    ReplyDelete
  11. Kah kah kah.... Gigi kuning?

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum Yong Mulan, nanti kalu ngantuk mai sining.

    ReplyDelete
  13. hahahaha,.. terhibur sungguh saya di malam senin yang esok nak keje nih..lawak la kak..

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum Yob Gedek,

    Kuning campur biru jadi ijo!

    ReplyDelete
  15. Assalam Moh Kembara, akhirnya panglima dapat juga ikan. Thank youuu... ;)

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum Yong Asma, pe kabor? Lama tak nyinggah! Laa senin pun ari biasa jer!

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum Yong

    nasib baik idak pengsan pm kita tu yerrr

    Wassalam

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum Yob Panglima, terer panglima, bukan jer di gelanggang tapi di ayor! Besor mana?

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum Tuan Hj Rozali, dianyer tak pengsan tapi rasanyer staf kat dapur Buckingham tu ramai yg pengsan kena bau durian dan gulei tempoyark!

    ReplyDelete
  20. Aci ambiga mesti bangga qe2 pakai baju kuning, terus lari ke batu caves buat sujud shukur..hehe

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum Kak Halima;
    haha, siap translate ke bahasa Perak lagi, kena pulak QE pakai baju kuning ari tu...

    ReplyDelete
  22. Yong, memang. Makin lama pun, natang atas pala Semoh tu makin besor. Sabor je la.

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum Yob Nash, Miker mesti penah masuk dlm Batu Caves. Ape ke heh miker buat dlm tu? Yong tak sior!

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum Yong Ummi, kena jd dwi-bahase, kang ada yg merajuk kalu tak reti Bhsa Jawa tu.

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum Yob Doraemon, ater kate tak mau baca citer berat2...nah baca citer ringan2!

    ReplyDelete
  26. Assalamualaikum Yong yati, sian kat dia, tak berat ker dia hangkut natang ataih pala dia tuh?

    ReplyDelete